سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مطالب من

 

مروری بر انواع خمکاری و رول و نکاتی درباره ی آن

خمکاری و رول کار بسیار تخصصی و حساسی است . خمکاری و رول انواعی دارد که در ادامه آن هارا مرور میکنیم و نکات مهم آن را بازگو میکنیم.

خمکاری و رول در مراحل کار بعد از اجرای برش لیزر بر روی متریال قرار دارد.

شرکت پارسیان لیزر با تیم مجرب و با تجربه ی خود در کمترین زمان و مرقون به صرفه ترین قیمت ها خدمات خمکاری و رول را کیفیت عالی در اختیار شما قرار می دهد .

پس بدون هیچ نگرانی کار خود را به شرکت پارسیان لیزر بسپارید تا از تجربه ی آنها استفاده کنید .

 

خمکاری و رول یعنی:

ورق های فلزی مواد های خامی هستند که برای به کار رفتن در فرآیند تولید باید به آن ها شکل دهیم و با همین اشکال مختلفی که به آن ها می دهیم هندسه آن ها تغییر کرده و میتوانیم کالاهای بسیاری تولید کنیم این کار به صورت کاملا مکانیکی انجام می شود.

یکی از همین مراحل شکل دهی به ورق های فلزی خمکاری و رول است که در صنایع روز به روز اهمیت آن ها بیشتر می شود. که کاربرد آن ها بیشتر در خودرو سازی ، صنایع هواپیمایی ، صنایع نظامی و ... است.

 خمکاری را با نام های دیگر مثل ترمز پرس ، خم شدن قالب ، فلینگ ، لبه و تاشو هم می شناسند.

 

چند نکته درباره ی خمکاری و رول که به شما کمک زیادی می کند :

در خمکاری و رول موردی که بسیار اهمیت دارد این است که در مراحل خمکاری نباید ورق ها شکسته و یا در قسمت هایی نازک شود البته در این زمینه کامیپوتر ها کمک شایانی به صنعت گران کردند.

برای تعیین اینکه کدام روش خمکاری برای کار شما مناسب است باید به عواملی هم چون: جنس ورق ، ضخامت ورق و طرح مورد نظر توجه کنید .

در خمکاری ضخامت ورق ها اهمیتی ندارد اما در کشیدگی این ضخامت ها تعیین کننده هستند چون گاها پارگی ورق در بعضی کشیدگی ها دیده می شود.

یکی از بهترین دستگاه هایی که بدون هیچ گونه ترک خوردگی و چین خوردگی ورق هارا خم می کند دستگاه CNC   است که شرکت پارسیان لیزر هم از همین دستگاه با دقت بسیار بالا برای خمکاری و رول استفاده می کند.

خمکاری در دماهای مختلف سرد و گرم انجام میشود.

 

انواع روش های خمکاری و رول :

-خم شدن مرحله ای

-خم چرخشی

-خمV  مانند ( متداول ترین روش خمکاری)

-خم گونیایی

-خم رول

-خم سکه ای.

 

در ضمن مهندسین پارسیان لیزر جهت مشاوره در خدمت کارفرمایان هستند.

 

منبع:https://parsianlaserco.com/