سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مطالب من

بخشی از یک رابطه بودن می تواند ترسناک باشد. به خصوص اگر مدت زمان زیادی است که با هم در رابطه اید و شما از برنامه ها و میزان وفاداری و صداقت پارتنرتان کاملا مطمئن نباشید. ممکن است نگران این باشید که با وجود مدت زمان طولانی که از رابطه تان می گذرد شریکتان هنوز تصمیمی برای رابطه تان ندارد.

به گزارش آلامتو به نقل از powerofpositivity؛ بسیاری از مردم به " آزمون‌ های ناخوشایند " وفاداری متوسل می‌ شوند تا حقیقت را دریابند. اما بازی کردن در مورد بازی ‌های ذهنی و اجرای سناریوها و موقعیت ‌ها، مخالف چیزی است که ما از آن حمایت می‌ کنیم. این نوع ترفندها ناسالم هستند و فقط دلایل بیشتری برای از دست دادن وفاداری فرد ایجاد می‌ کنند.

در عوض چه کاری باید انجام دهید؟ داشتن صحبت‌ ها و مذاکرات باز و صادقانه با شریک تان راهی است که باید در آن قدم بگذارید. اما تشخیص این که از کجا شروع کنیم و چگونه باید به آن بپردازیم دشوار است. برای کمک به شما در اینجا چند سوال وجود دارد که باید از شریک تان بپرسید تا میزان صداقت و وفاداری اش را بسنجید.

  • تعریف تو از وفاداری چیست؟

بسیاری از مردم تصور می‌ کنند که همه به یک شکل یکسان به وفاداری فکر می ‌کنند. حقیقت این است که مردم ایده ‌های متفاوتی درباره وفاداری دارند. برای برخی افراد، این کار بسیار سخت، و برای دیگران، بسیار راحت است. نباید فرض کنید که تعریف شریکتان از وفادارای همان تعریفی باشد که شما برای آن دارید.

برای کسانی که در یک رابطه هستند مهم است که تعریف مشترکی از وفاداری داشته باشند. دانستن اینکه شریک شما چگونه وفاداری را تعریف می‌ کند به جلوگیری از جر و بحث در آینده کمک می‌ کند؛ همچنین راه خوبی برای اطمینان از اینکه شریک تان کسی است که ارزش‌ ها را ارج می ‌نهد و از وفاداری قدردانی می ‌کند.

  • اولویت های فعلی تو چیست؟

این سوالی است که در خارج از متن رابطه تان پرسیده می ‌شود، بنابراین آن را در مکالمه های عادی مطرح کنید، نه زمانی که در حال صحبت درباره رابطه تان هستید. این به این دلیل است که شما ممکن است دقیق‌ ترین پاسخ را وقتی که دارید درباره رابطه عاشقانه و احساسات خود صحبت می‌ کنید، به دست آورید.

کارول کارد، روانشناس و مددکار اجتماعی بالینی، پیشنهاد می کند که توجه دقیقی به اینکه آیا شریک تان در مورد روابط دراز مدت به عنوان بخشی از اولویت ‌های خود صحبت می‌ کند یا خیر، داشته باشید. اگر جزء اولویت هایش نباشد ممکن است برای انجام یک مشارکت جدی آماده نباشد.

  • همچنین این یک راه خوب برای اطمینان از اینکه شما و پارتنرتان در یک نقطه در زندگی تان هستید، می باشد.

  • اگر رابطه اولویت هر دوی شما باشد، همه چیز به خوبی پیش خواهد رفت.

  • اما اگر هرکدام از شما فرد دیگری را در اولویت قرار دهید وقت آن است که یک قدم به عقب برگردید

  • آیا تو فکر می کنی که این رابطه در جهتی خاص حرکت می کند یا اینکه تو می خواهی این رابطه به کجا برسد؟

یکی از آسان ‌ترین راه‌ ها برای دانستن اینکه شریک شما چقدر وفادار و متعهد است این است که مستقیما از او سوال کنید. از او بپرسید که در حال حاضر رابطه را در کجا می‌ بینند. اگر او از پاسخ این سوال مطمئن نیست، از او بپرسید که شخصا دوست دارد پایان رابطه کجا باشد.

بدون داشتن ارتباط خوب، شما نمی‌توانید مطمئن شوید که شریک شما به شما وفادار است؛ وقتی که شما ارتباط کلامی خوبی با هم نداشته باشید ممکن است پارتنرتان حتی نداند که چه انتظارهایی از او دارید.

آیا شریک تان پاسخ روشنی ندارد؟

  • بستر مناسبی را برای بحث باز کنید.

  • در مورد آینده رابطه خود صحبت کنید و ببینید آیا هر دوی شما خواسته ‌های مشابهی دارید یا نه؟

اگر پارتنر تان عصبانی می ‌شود یا نمی‌ خواهد در مورد آن صحبت کند، یک تعهد فرصت خوب در ذهن او وجود ندارد.

  • افکار تو در رابطه با روابط کوتاه ‌مدت در برابر رابطه بلند مدت چه هستند؟

همه افراد معتقد به "سعادت همیشگی" نیستند.

برای برخی همه چیز در قرار گذاشتن با فرد مناسب در زمان مناسب خلاصه می شود. برخی از افراد نمی توانند در یک رابطه برای مدت زمان طولانی خوشحال باشند.

همه چیز تا وقتی خوب پیش می رود که نظر هردو شما این باشد و هر دو هدف تان مشترک باشد.

آیا پارتنر شما روابط بلندمدت را ترجیح می دهد، یا اینکه گزینه هایش را حفظ می کند و قصدش از رابطه با شما کوتاه مدت است؟

این سوال به شما اطلاعاتی در مورد ایده‌ های مهم پارتنرتان درباره وفاداری و تعهد می ‌دهد و می ‌تواند شما را برای چیزی که پیش روی تان قرار دارد آماده کند.

  • چگونه می ‌توانیم با یک چالش پیش رو مقابله کنیم؟

تمام روابط از میان وصله ‌های ضخیم و راه های سخت عبور می ‌کنند و شما باید آماده باشید تا با پارتنر زندگی تان آن ‌ها را کنترل کنید. اگر یک چالش پیش رو را پیش ‌بینی می کنید، یک گفتگو جدی با پارتنرتان در مورد نحوه برخوردتان با آن داشته باشید. هیچ گونه چالشی پیش رویتان ندارید؟ حالت فرضی را در نظر بگیرید که احتمالا در یک رابطه بلند مدت رخ می ‌دهد.

Erin K. Tierno مددکار اجتماعی بالینی معتقد است که دو نفری که با هم در رابطه اند باید مایل به بحث در مورد این حوادث باشند.

اگر او نمی ‌خواهد در مورد این چالش ها صحبت کند، این برای طول عمر رابطه شما یا میزان تعهد او نشانه خوبی نیست. در زمان ‌های دشوار، زوج ها باید بتوانند مسائل را تشخیص دهند، در مورد مشکلات بحث کنند، تفکر مثبت را ادامه دهند،و به حرف های هم گوش کنند. پس اگر مایل نباشند که این کار را بکنند، احتمالا یک جای کار می لنگد!

  • به نظر تو مهم ‌ترین جنبه یک رابطه بلند مدت چیست؟

زوج های متعهد دقیقا می ‌دانند که در رابطه بلند مدت چه می ‌خواهند، یا حداقل، آن‌ ها می‌ دانند که چه چیزی در این رابطه اهمیت دارد. اگر پاتنر شما هیچ ایده ‌ای در مورد جنبه های مهم یک رابطه بلند مدت ندارند، احتمالا به این دلیل است که او در مورد این ها فکر نمی کند و نظری ندارد.

گاهی اوقات ممکن است که فردی که با شما در رابطه است در مورد این موارد فکر نکند و یا اینکه فکر کردن در مورد این مسائل برایش اهمیتی نداشته باشد، اگر این در مورد این فرد صدق می ‌کند، برای تعهد و وفاداری کمتر اوآماده باشید ، به خصوص اگر به نظر می ‌رسد که هیچ وقت فکر مثبتی در مورد این موضوع نداشته اند.

  • فکر می‌ کنی چه مدت باید برای متعهد ماندن به کسی صبر کنی؟

این یک سوال نسبتا ساده است. پارتنرتان به شما خواهد گفت که چه مدت طول می‌ کشد تا باور کند با فرد درستی در رابطه است و سپس به او متعهد می ‌شود. تنها کاری که باید بکنید این است که مقایسه کنید که چه مدت از بودنتان با هم می گذرد و این مدت زمان در زمان موردنظر پارتنرتان صدق می کنید یا خیر.

  • حتی اگر یک زوج جدید هستید، این سوال خوبی است، چون به شما ایده‌ ای از نحوه احساس او درباره وفاداری می‌ دهد.

  • آیا فقط چند ماه طول می کشد تا پاتنرتان متعهد شود؟ در این صورت شما فردی خوش شانس هستید.

  • آیا چند سال طول می کشد تا پاتنرتان متعهد شود؟ در نظر بگیرید که آیا واقعا حاضرید این مدت را صبر کنید؟

  • فکر می ‌کنی که کدام یک از ما در رابطه مان بیشتر مایه می گذارد؟

در یک رابطه ایده‌ آل، هر دو طرف به طور مساوی از خودشان مایه می ‌گذارند. با این حال، می ‌تواند مدتی طول بکشد تا زوج های جدید به این نقطه برسند. بنابراین از پارتنرتان بپرسید که فکر می‌ کند چه کسی بیشتر مایه می گذارد و بیشتر تلاش می کند، پاسخ او چیزهای زیادی را برای شما مشخص خواهد کرد.

آیا او فکر می‌ کند که شما بیشتر مایه می گذارید؟ اگر این طور بود سوال کنید که آیا قصد تغییر در این روند را دارند یا خیر. ممکن است نظر او این باشد که خودش بیشتر از شما در رابطه مایه می گذارد ، یا اینکه در آن منطقه هر دو برابر هستید. رفتارش را بسنجید و ببینید که آنچه که انجام می دهد واقعا با آنچه که می گویند مطابقت دارد یا خیر.

اگر شما کسی هستید که همیشه در رابطه مایه می گذارد، شاید وقت آن رسیده باشد که یک قدم به عقب برگردید.

  • آیا دوست داری با خانواده یا دوستانم شام بخوری؟

Erin Parisi مشاور سلامت روانی می گوید: کسی که در رابطه جدی یا متعهد نیست هیچ علاقه ‌ای به ملاقات با دوستان یا خانواده شما نخواهد داشت. بنابراین اگر می‌ خواهید بدانید که نظر پارتنر تان در مورد بودن با شما مثبت است یا خیر، از او بخواهید که عزیزان شما را ملاقات کند.

البته، انتظار نداشته باشید که پارتنرتان فورا با شروع رابطه دوستان یا خانواده تان را ملاقات کند. اما اگر مدتی طولانی است که با هم در رابطه اید و او هنوز هم نمی ‌خواهد فردی از آشنایان شما را ملاقات کند، این یک پرچم قرمز است.

  • همچنین اگر دوست دارید می ‌توانید از راه دیگری این سوال را بپرسید.

  • از او بپرسید آیا امکان ملاقات شما با دوستان یا خانواده او وجود دارد؟

  • اگر به سرعت بگویند نه، ممکن است قصد او از رابطه با شما طولانی مدت نباشد.

  • پنج سال بعد خودت را کجا می ‌بینی؟

خوب، این سوال مستقیما سوال یک مصاحبه شغلی است، اما این یک مصاحبه مهم است. پارتنر شما فکر می کند که در پنج سال آینده کجا و در حال انجام چه کاری باشد؟ رابطه تان هنوز ادامه دارد و هنوز با هم هستید؟ یا در پنج سال آینده در جایی بدون شما خواهد بود؟ یا به دنبال تعقیب یک رویا بزرگ در سراسر جهان جایی که شما نمی توانید دنبال کنید؟

ساده است. اگر شریک زندگی شما در پنج سال آینده شما را ببیند، پس قصد او از رابطه با شما طولانی مدت خواهد بود. اگر در برنامه ‌های آینده او به نحو شایسته‌ ای حضور ندارید، به این دلیل است که او قصد ندارد این رابطه را طولانی مدت با شما ادامه دهد.

منبع آلامتو