سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مطالب من

در این مقاله از موسسه حقوقی nadiaparvaz به شرح کامل شرایط تحصیل در روسیه خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

تحصیل رایگان در روسیه

هرساله تعداد زیادی از بورسیه‌های تحصیلی دولتی، برای پوشش هزینه‌های شهریه دانشگاه، مسکن و بیمه درمانی دانشجویان بین‌الملل ارائه می‌شود. در حال حاضر مقدار تعیین شده در هرماه (حدود 1,200 دلار آمریکا) است.

هزینه تحصیل در روسیه

هزینه تحصیل در روسیه به‌جایی بستگی دارد که شما تحصیل در آن جا را انتخاب کنید و در چه سطحی باشد. علاوه بر این، بسیاری از دانشجویان بین‌المللی واجد شرایط دریافت بورسیه‌های تحصیلی، شهریه، اقامت و بیمه درمانی خود هستند.

اگر واجد شرایط دریافت بورس نخواهید بود، باید انتظار داشته باشید بین 3,500 دلار / 3,000 یورو و 8,000 دلار / 7,000 یورو در سال بپردازید.

دانشجویان می‌توانند در طول تحصیل در روسیه به‌طور پاره‌وقت کار کنند. برای به دست آوردن شغل نیاز به درخواست اجازه کاردر روسیه دارید.

تحصیل در روسیه با مدرک دیپلم

افرادی که تحصیلات دوره متوسطه عمومی یا حرفه‌ای روسی را گذرانده‌اند می‌توانند برای تحصیل در دوره لیسانس اقدام نمایند.

تحصیل در روسیه در مقطع کارشناسی

دوره کارشناسی در کشور روسیه یک دوره 4 ساله است که یکی از الزامات ورود دانشجویان متقاضی در مقطع کارشناسی دارا بودن مدرک دیپلم است. زبان تحصیل در روسیه در مقطع کارشناسی به 2 زبان روسی و انگلیسی امکان‌پذیر است.

تحصیل در روسیه در مقطع کارشناسی ارشد

به‌طورکلی تحصیل در روسیه در مقطع کارشناسی ارشد گزینه بسیار مناسبی ازنظرِ هزینه تحصیل و کیفیت بالای آموزشی محسوب می‌شود. لازم به ذکر است که بدانید تحصیل کارشناسی ارشد روسیه به صورت تمام‌وقت و با واحدهای علمی و پژوهشی همراه است. زبان تحصیل در روسیه در مقطع کارشناسی ارشد به 2 زبان روسی و انگلیسی  امکان‌پذیر است.

تحصیل در روسیه در مقطع دکترا

تحصیل در روسیه در مقطع دکترا معمولاً 3 سال به طول می‌انجامد که در برخی از رشته‌ها و برخی دانشگاه‌ها، این دوره 4 ساله است. لازم به ذکر است که بدانید اکثر رشته‌ها به زبان روسی ارائه می‌شوند و دانشجویان بین‌الملل در صورت عدم تسلط به زبان روسی ملزم به گذراندن دوره پاتفک هستند.

کشور روسیه فرصت‌های پژوهشی و تحقیقاتی بی‌حدوحسابی را برای دانشجویان دکترا فراهم کرده است. این نکته را هم مدنظر داشته باشید که یکی از الزامات تحصیل در روسیه در مقطع دکترا داشتن رزومه علمی پژوهشی بسیار قوی و نمره زبان آیلتس 6.5 به بالا است.

سطح زبان مورد نیاز جهت تحصیل در روسیه

همان طور که در بالاتر نیز گفته شد، تحصیل در روسیه به 2 زبان روسی و انگلیسی  امکان‌پذیر است. در کشور روسیه دوره‌های مخصوص آموزش زبان روسی برای دانشجویان بین‌الملل در نظر گرفته شده است که پادفک نامیده می‌شود و افراد متقاضی با گذراندن دوره تحصیلی پادفک به مدت‌زمان یک سال به زبان روسی مسلط خواهند شد.

تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی

شرایط تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین‌الملل فراهم شده است و فرد متقاضی باید در دوره‌های انگلیسی زبان شرکت کند که حداقل  آیلتس 6 تا 6.5 موردِنیاز است.

تحصیل در روسیه بدون مدرک زبان

یکی از مزیت‌های تحصیل در روسیه برای دانشجویان بین‌الملل، امکان تحصیل در این کشور بدون مدرک زبان است.

همان طور که در بالاتر نیز گفته شد تحصیل در دانشگاه‌های روسیه به دو زبان انگلیسی و روسی برای متقاضیان امکان‌پذیر است و دانشگاه‌های این کشور دانشجویان خارجی را ملزم به انتخاب زبان‌آموزشی نمی‌کنند و همچنین برای افرادی که قادر به تحصیل به زبان انگلیسی نیستند،

دوره‌های آمادگی زبان روسی یا همان پادفک را پیشنهاد می‌کنند.